profile

I studied English and Social Sciences at the University of Bonn and received my doctorate in American Studies from the University of Düsseldorf. As an exchange student and to conduct research, I spent several semesters at US universities, e. g. at the University of California, Berkeley, and at the University of California, Santa Barbara.

 

I taught at the universities of Düsseldorf, Bonn, Nijmegen, and Paderborn and served as official representative of the Research Network “The Futures of (European) American Studies“, funded by the German Research Association. While my focus has been North American Studies, I also taught courses in contemporary social theory, co-taught a seminar in Art History (with Dr. Angela Stercken, www.art-sciences.de), and conducted German-English translation classes. Before engaging in academic teaching, I taught German and English as foreign languages.


While still a student I already worked as a German-English translator and have in recent years become increasingly involved in translation and translation studies. My primary focus has been modern and contemporary art and I am currently planning to branch out into other fields.

 

 

Ich habe Englisch und Sozialwissenschaften an der Universität Bonn studiert und an der Universität Düsseldorf im Bereich Amerikastudien promoviert. Als Austauschstudentin und zu Forschungszwecken war ich längere Zeit in den USA., u. a. an der University of California, Berkeley, und an der University of California, Santa Barbara.

 

Ich habe an den Universitäten Düsseldorf, Bonn, Nijmegen und Paderborn unterrichtet und war Sprecherin des von der Deutschen Forschungsgemeinschaft geförderten Wissenschaftlichen Netzwerks „The Futures of (European) American Studies“. Neben dem Schwerpunkt meiner Arbeit, den Nordamerikastudien, habe ich auch neuere „social theory“, ein Seminar in Kunstgeschichte (zusammen mit Dr. Angela Stercken, www.art-sciences.de) und Deutsch-Englische Übersetzung unterrichtet. Vor meiner Tätigkeit an der Universität war ich über mehrere Jahre Dozentin für Deutsch und Englisch als Fremdsprache.

 

Bereits während meiner Studienzeit habe ich als Übersetzerin gearbeitet und habe mich in den letzten Jahren professionell mit Übersetzungen und Übersetzungswissenschaften beschäftigt. Der thematische Schwerpunkt dieser Arbeit liegt im Bereich moderner und zeitgenössischer Kunst. Weitere Themenbereiche sind geplant.